Gnetenje v turistično obleganih počitniških krajih nikakor ni vaš način preživljanja zasluženega letnega oddiha. Počitnice v elitnih hotelih z all inclusive ponudbo vas niso nikoli privlačile. Prav tako vam ni domača misel na luksuzno križarjenje z velikanskimi plavajočimi hoteli – križarkami, na katerih se istočasno poleg vas nahaja še na tisoče drugih gostov. Masovni turizem preprosto ni za vas.
Potrebujete mir, da si odpočijete od naporne in stresne službe. Potrebujete samoto oziroma čim manj ljudi okoli sebe, ko ste na oddihu, saj imate z ljudmi dovolj opravka v službi. Izčrpani ste. Izžeti.
Potrebujete aktivno pasiven počitek. Pasivno ležanje z zanimivo knjigo v rokah, medtem ko se svet okoli vas aktivno spreminja ob pljuskanju morja in krikih galebov.
Križarjenje po Jadranu s tradicionalno barko. Teden dni uživanja na soncu, ob okusni morski hrani, s peščico ljudi istih želj in pričakovanj. Zaslužite si nekaj posebnega.
Križarjenje po Jadranu je najlepše v času pred glavno sezono
Še preden se ozračje dodobra razgreje, je primeren čas za sproščujoče križarjenje med jadranskimi otoki.
Domačini se v juniju umirjeno pripravljajo na nora poletna meseca glavne sezone, ko se bodo k njim zgrnile trume gostov željnih oddiha, zabave, morja, slanega zraka, morske hrane, mediteranskega melosa,… Mirnih živcev prijazneje sprejemajo zgodnje prišleke in tudi galebi še nekoliko sanjavo preletavajo posamezne barke, ki se odpravljajo na križarjenje po Jadranu.
Življenje teče počasi. Nikamor se mu ne mudi. Tako kot je to značilno za Dalmacijo in njene ljudi.
Najlepše je biti turist v času pred glavno sezono.
Zgodovina plovil in križarjenje po Jadranu
Potniška ladja je vsaka ladja, ki sprejme najmanj 12 potnikov. Do začetka 19. stoletja so potekali prevozi potnikov s tovornimi ladjami. Te ladje niso imele ustreznih namestitvenih prostorov za potnike, ampak so potniki potovali v prostorih, kjer se je nahajal tudi tovor. V sodobnem času se oblikovanju ladij, da se zagotovi čim večje udobje potnikov, namenja neprimerno več časa kot se ga je nekdaj.
V pomorski zgodovini Jadrana so veliko vlogo igrale ladje:
- dubrovniška karaka – velika lesena jadrnica, ki so jo pričeli izdelovati v času Dubrovniške republike. Sodila je med največje ladje 15. stoletja. Imela je tri jambore in je bila namenjena za čezoceansko plovbo;
- omiška strela – je manjši čoln na vesla, ki so ga za plovbo in borbe uporabljali omiški gusarji;
- neretvanska trupica – večji čoln s plitko gazjo, ki so ga uporabljali za prevoz tovora in ljudi na neretvanskem območju;
- gajeta falkuša – ribiška jadrnica značilna za Komižo na otoku Visu;
- bracera – enojamborna lesena ladja s silhueto podobno gajeti, vendar večja;
- dubrovniška nava – dubrovniška trgovska ladja namenjena za plovbo po Sredozemlju. Imela je tri jambore in dve križni jadri.
Križarjenje je krožno potovanje z ladjo, katerega cilj je uživanje v morju in obisk turističnih destinacij.
Križarjenje po Jadranu je sledilo trendu križarjenj po različnih koncih sveta v 60-ih letih prejšnjega stoletja, svoj vrhunec pa so križarjenja dosegla v 90-ih letih prejšnjega stoletja.
Danes se lahko gostje odločijo za križarjenje po Jadranu z modernimi križarkami, luksuznimi jahtami ali tradicionalnimi barkami. Plovila se med seboj razlikujejo po opremljenosti kabin, postrežbi in številu potnikov, ki jih sprejmejo.
Zakaj je križarjenje po Jadranu s tradicionalno barko čarobno?
Križarjenje po Jadranu s tradicionalno barko zagotavlja nenehen stik z morjem, obisk različnih otokov in mest, kjer občuduješ naravne in kulturne znamenitosti ter neposreden stik z domačini, ki skrbijo za udobje na ladji. Majhno število potnikov na barki pa je predpogoj za mirne in sproščujoče počitnice.
Tradicionalna barka Eden je ena izmed tradicionalnih bark, ki plujejo med jadranskimi otoki. Klasificirana s 4 zvezdicami lahko v 19 klimatiziranih kabinah gosti do 42 oseb. 6 kabin ima zakonsko posteljo, 9 kabin dve ločeni postelji in 4 kabine z dvema ločenima posteljama ter možnostjo dodatnega ležišča. Vse kabine so opremljene s kopalnico, v kateri so tuš, WC in umivalnik. 5 kabin se nahaja na glavni palubi, 6 na zgornji in 8 kabin na spodnji palubi. Barka ima restavracijo, ki je obenem v primeru slabega vremena zaprt družabni prostor, zunanjo teraso in dve palubi za sončenje ter lenarjenje na ležalnikih.
Sedemdnevno križarjenje po Jadranu se odvija po vnaprej določeni ruti, ki pa jo lahko kapitan, odvisno od vremenskih razmer ali želja gostov, nekoliko spremeni. Barka Eden prične in konča križarjenje po Jadranu v Trogirju. V času križarjenja z gosti obišče otok Brač ter polotok Pelješac. Od z zgodovino prežetega mesta Korčula na otoku Korčula zapluje proti oddaljenima otokoma Lastovo in Vis ter se na povratku v Trogir ustavi na otoku Hvaru in ponovno na otoku Braču.
Kadar kapitan usliši želje gostov, potem je to največkrat zaradi želje po kopanju v skritem zalivu s kristalno čisto vodo, do katerega drugače kot po morski poti ni mogoče priti. Medtem ko gostje uživajo v sproščujoči morski ohladitvi, se iz ladijske kuhinje širijo omamne vonjave slastnega kosila, ki nastaja pod taktirko vrhunskega kuharja. Ko pokličejo goste k obedu, je sonce že visoko na nebu. Ob dvigu sidra in nadaljevanju poti, se gostje zadovoljno predajajo kavici ter preletavanju galebov, ki se borijo za grižljaje ostankov kosila, ki so jim jih ponudili.
Dnevi na križarjenju minevajo sproščeno kot morje v bonaci. Ob tem pa se tkejo iskrena prijateljstva med gosti in ustvarjajo neuničljivi spomini na čarobno križarjenje po Jadranu.