Filter trdih delcev oz. imenovan tudi DPF je del izpuha pri dizelskem avtomobilu pri katalizatorju ali pa ločeno. Glavni namen je izločanje nezgorelih trdnih delcev, da ne pridejo v ozračje. Filter trdih delcev je obvezen saj ga zakon predpisuje kot zelo pomemben sestavni del dizelskih vozil. Razvit je bil zato, da bi pripomogel k zmanjšanju onesnaženja zraka tako da prepreči izpust trdih delcev v ozračje, ki so ostanek nepopolnega izgorevanja pri dizelskem avtomobilu.
Vas zanima kako je sestavljen filter trdih delcev ? Pa si poglejmo. Glavni element je keramična sredica, ki je lahko narejena tudi iz drugih materialov. Ko je temperatura zadosti visoka se s kemijsko reakcijo filter samodejno očisti in izloči iz sebe vse saje, ki so pri reakciji nastale. Reakcija se izvede na vsake 1000 prevoženih kilometrov, če je seveda temperatura motorja in vrtljaji v taki meri da to dopušča. Seveda moremo za regeneracijo filtra dovolj dolgo voziti drugače se ne bo odpravilo vseh saj, ki so se tekom vožnje nabrale v našem izpuhu. Regeneracijo za filter trdih delcev lahko sprožijo tudi na servisu računalniško vendar nas bo to stalo nekaj denarja.
Težave, za filter trdih delcev, ki se lahko pojavijo so tu zaradi naših napak. Lahko se pojavijo zaradi napačnega olja, ki smo ga nalili v motor saj ima filter trdih delcev predpisano katero olje bo najbolje delovalo z njim tako, da se bo lažje regeneriral.
Filter se lahko zamaši tudi zaradi poškodb EGR ventila ali drugih cevi, ki povzročajo nepravilno gorenje in dim. Težavni pa so tudi senzorji saj morajo delovati pravilno ker lahko le tako ohranimo filter trdih delcev čist in delujoč. Torej, če ste pred menjavo izpuha poskrbite, da boste zamenjali tudi filter trdih delcev in kupite takega, ki bo ravno pravi za vaš avto. Če ne veste katerega izbrati pa se lahko posvetujete s podjetjem Novak, ki ima mnoge izkušnje z izpušnimi sistemi.