Kdaj ste se nazadnje posvetili vašemu internetnemu mestu in naložili kakšno novo vsebino? Če je od zadnje posodobitve minilo že kar nekaj časa in opažate, da ne dobivate več toliko obiska in prometa preko interneta, je morda čas, da razmislite o posodobitvi. Digitalni svet se spreminja s svetlobno hitrostjo in tudi če vaše mesto ni staro več kot nekaj let, morda potrebuje osvežitev. Posvetujte se s strokovnjaki, ki bodo pregledali stanje in vam svetovali, ali je dovolj že nekaj izboljšav in SEO optimizacija ali je potrebno postavljanje mesta povsem na novo. Morda ste med tem časom razširili poslovanje na tuje trge in je potrebna dodatna izdelava spletnih strani v več jezikih, ali pa ste dodali nova plačilna sredstva, več uporabnih vsebin ali odprli kak nov kanal na družbenih omrežjih. V nadaljevanju preberite vse, kar morate vedeti o postavitvi in tem, kako postati prvi zadetek v brskalniku.
Kako do nove internetne strani?
Prvi korak je pošiljanje povpraševanja iz strani naročnika, kjer ta določi, kakšno storitev želi, kakšni so cilji ter koliko denarja je pripravljen odšteti za izboljšave ali novo storitev. V drugem koraku izvajalec analizira obstoječe online mesto in oceni, ali ga čaka izdelava spletnih strani popolnoma na novo ali je mogoče z nekaj prilagoditvami nadgraditi že obstoječega. Na podlagi lastnih izkušenj poiščejo tehnične izboljšave, analizirajo konkurenco ter pripravijo konkretne predloge. Določi se tudi približna ocena stroška iz strani izvajalca. Ko se izvajalec in naročnik uskladita, sledi izdelava spletnih strani.
Izbrati odprtokodni ali “custom” CMS?
Izdelava spletnih strani lahko poteka na dva načina: z odprtokodnim CMS ali s custom CMS (Content Management System oz. sistem za urejanje vsebin). Odprtokodni sistem temlji na brezplačnih vtičnikih, kot so Magento, WordPress, Joomla in Drupal. Taki sistemi predstavljajo nižje začetne stroške, so enostavni za upravljanje, tako da lahko vsebine upravljate sami, omogočajo pa tudi vklop dodatnih ali izklop obstoječih funkcionalnosti. Njihova slabost je nujno mesečno vzdrževanje, manjša varnost pred kibernetskimi napadi in drago gostovanje na strežniku. Custom CMS je sistem, ki je ekskluzivno ustvarjen po meri in zahtevah naročnika. Čeprav je začetni strošek nekoliko višji, pa omogoča večjo varnost, lažje dodajanje novih funkcionalnosti in cenejše gostovanje. Slabost je morda ta, da boste za vzdrževanje potrebovali pomoč programerja.
Kako poteka izdelava spletnih strani?
Vse se začne z načrtovanjem, za kar se izriše žični model, v katerega so vključene najbolj pomembne funkcionalnosti in elementi. V tej točki se določijo tudi največje prednosti in koristi za obiskovalce, ki vas razlikujejo od konkurence in ki prepričajo obiskovalca, da se odloči za vašo storitev ali produkt. Sledi priprava grafične podobe, ki se jo pregleda in uskladi z naročnikom. Šele nato se začne programersko delo, kjer se poskrbi tudi za vse preusmeritve in funkcionalno delovanje. Ko je internetno mesto postavljeno, se opravi še SEO optimizacija, s katero se poskrbi, da mesto ostane visoko v brskalnikih in da zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo.
Ste se že srečali z izrazom SEO optimizacija?
Zagotovo ste že kdaj iskali kakšno informacijo na internetu. Se spomnite, na katerem mestu je bil zadetek, na katerega ste kliknili? Verjetno precej visoko, saj ljudje želimo informacije zdaj in takoj. Da je točno tista storitev ali produkt bila na tistem mestu, pa je zaslužna SEO optimizacija. Poenostavljeno bi lahko rekli, da je SEO optimizacija postopek, ki pomaga vaše internetno mesto uvrstiti čim višje med zadetki v brskalniku. Višje kot je vaše podjetje med zadetki, več obiska bo internetno mesto dobilo in boljši bodo rezultati. Ločimo On-site in Off-site izboljšavo. On-site so vsi popravki v ozadju oz. kodi, pri off-site pa govorimo o aktivnostih, ki se dogajajo drugje na internetu.
-
Primeri off-site izboljšav: dolžina in vsebina besedila, naslovi in hierarhija, meta oznake, fotografije in oznake, zemljevid, URL naslov, struktura mesta, povezave, preusmeritve …
-
Primeri on-site izboljšav:članki v medijih, omembe na družbenih omrežjih, PR sporočila …
Najpogostejše zmote in napačna prepričanja
SEO optimizacija ni enako kot Google oglaševanje. Ne gre za enkratni proces, temveč za dolgotrajni postopek, ki skupaj z različnimi podpornimi aktivnostmi skrbi, da vaše podjetje pridobiva na prepoznavnosti. Podporne aktivnosti v tem primeru so objavljanje na samem mestu (posodabljanje trgovine, objavljanje bloga), omemba na drugih straneh (nativno oglaševanje), podpora na družbenih omrežjih ipd. Pogosto napačno prepričanje je tudi, da ko imate enkrat urejeno internetno mesto, da se delo konča. V resnici se šele prav začne, saj gre za živo stvar, ki nenehno potrebuje izboljšave, nove vsebine, prilagoditve ipd. Ena izmed pogostih napak, ki se še vedno pojavlja, so tudi internerna mesta, ki niso prilagojena za mobilne naprave. Namreč, vedno več po internetu brskamo preko telefona kot preko namiznega računalnika.
Kaj pa izdelava spletnih strani v več jezikih?
Nekatera podjetja poslujejo na večih različnih trgih, zaradi česar mora biti njihovo internetno mesto prilagojeno posameznemu trgu. Postavitev takšnega mesta in SEO optimizacija seveda ne predstavljata dodatnih težav, je pa pri takšnem projektu potrebnega nekoliko več časa, dela in pomoč prevajalcev, kar posledično rezultira tudi v nekoliko višjih stroških.